Pentru a fi eligibil pentru pensia olandeză AOW, trebuie să fi locuit sau lucrat în Olanda pentru un anumit număr de ani. Dacă ai 50 de ani sau mai mult, cerința minimă este de 10 ani. Dacă ai mai puțin de 50 de ani, trebuie să fi locuit sau lucrat în Olanda cel puțin 50% din timpul dintre vârsta de 15 ani și vârsta la care atingi vârsta de pensionare AOW.
Ai putea fi eligibil să primești alocație pentru copii dacă lucrezi sau locuiești în Olanda. Trebuie să aplici pe site-ul SVB. Pot citi mai multe despre condiții aici.
Când vii în Olanda, trebuie să iei cu tine următoarele documente:
- un act de identitate valabil (aceasta poate fi cartea de identitate dacă ești cetățean al unei țări din Uniunea Europeană (UE) sau din Spațiul Economic European (SEE) sau un pașaport dacă nu ești cetățean al unei țări UE sau SEE. Cartea de identitate sau pașaportul trebuie să fie valabil încă cel puțin 2 luni după intrarea în Olanda
- un cont bancar valabil pe numele tău, unde poți primi salariul în euro
- dovada BSN-ului dacă ai deja unul. Acesta dovadă este un document care să aibă numele tău și BSN-ul pe el, spre exemplu dovada BSN-ului pe care ai primit-o de la primărie, un fluturaș de salariu vechi, un document de la organul fiscal (belastingdienst în olandeză) sau o declarație anuală de la angajatorul anterior din Olanda (jaaropgave în olandeză).
Nu, atunci când pleci în vacanță trebuie să îți aranjezi singur transportul. Bineînțeles că îi poți cere unui coleg de casă să te aducă la aeroport/stația de autobuz sau poți folosi transportul public. Poți vedea cu ușurință cum să ajungi undeva cu transportul public și să îți planifici călătoria din timp utilizând acest site web sau aplicația lor mobilă. Poți cumpăra chiar și un bilet de pe site-ul web sau din aplicație (sau de la un automat de bilete care poate fi găsit în gările din toată Olanda). În majoritatea autobuzelor, poți cumpăra bilete și de la șoferul de autobuz. Asigură-te că ai bani schimbați, deoarece majoritatea șoferilor nu au mulți bani în autobuz și s-ar putea să nu îți poată da restul. De asemenea, poți comanda un OV-chipkaart aici. Costă 7,50 euro și este valabil 5 ani. Acest card îți permite să călătorești cu transportul public în toată țara. Trebuie doar să îl încarci cu suma dorită și să faci check-in și check-out când folosești transportul public. Poți citi mai multe informații despre check-in și check-out aici.
Când ajungi pentru prima dată în Olanda, coordonatorii noștri te vor prelua de la aeroport sau de la stația de tren/autobuz. Te vor conduce la cazare sau la mașină, în cazul în care ai închiriat una de la Eastmen. Te rugăm să te asiguri că telefonul tău este încărcat și că îți funcționează internetul, astfel încât să poți utiliza Google Maps sau Waze pentru a naviga la cazare (nu este navigație în mașină).
Da, după 8 săptămâni lucrate poți începe să economisești pentru pensie Stipp Basic și după 34 de săptămâni lucrate pentru Stipp Plus.
DigiD este o metodă de conectare securizată care îți permite să te identifici online atunci când ai de-a face cu instituții guvernamentale, asistență medicală, instituții de învățământ sau fonduri de pensii. Poți aplica pentru aceasta gratuit în aplicația DigiD sau vizitând site-ul lor. Vei avea nevoie de BSN pentru aplicație. După o cerere completată cu succes, vei primi o scrisoare acasă cu codul de activare, în termen de 3 zile lucrătoare. Pe blogul nostru poți citi toate informațiile necesare.
Da. Pentru a deschide un cont bancar, trebuie să faci o programare (online) la banca dorită. În funcție de cât de încărcat este programul lor, unele bănci îți vor deschide un cont bancar pe loc, chiar și fără programare. Poți merge la cea mai apropiată sucursală să întrebi dacă te pot încadra în programul lor. Poți găsi o listă cu cele mai populare bănci din Olanda aici.
Majoritatea băncilor îți vor cere BSN-ul, un pașaport sau carte de identitate valabilă și o copie a contractului de închiriere a locuinței. Departamentul nostru de coordonare îți va furniza o copie a contractului de închiriere. Te rugăm să soliciți acest lucru la help@eastmen.eu.
Un BSN (burgerservicenummer în olandeză) este un număr unic de înregistrare pentru toți cei care locuiesc sau lucrează în Olanda. Un BSN este necesar atunci când deschizi un cont bancar, soliciți o asigurare de sănătate, beneficii guvernamentale sau chiar atunci când vrei să-ți iei un abonament telefonic. Angajatorul tău are nevoie de el pentru a-ți putea plăti salariul. Fără el, nu poți fi plătit. După sosirea în Olanda, departamentul nostru de coordonare îți va aranja o programare la primărie și îți va trimite prin e-mail toate detaliile acesteia. Vei primi BSN-ul după ce ai mers la programare. Va trebui să iei cu tine un pașaport valabil sau o carte de identitate națională valabilă (dacă ești cetățean UE). Pentru mai multe informații vizitează blogul nostru.
Nu, BSN-ul este un număr unic care se obține pe viață. Prin urmare, nu poate fi șters, modificat sau reînnoit.