Q&A

Întrebări frecvente.

Category

Desigur, dar te rugăm să ții cont de faptul că asigurarea de sănătate se poate schimba doar o dată pe an (la începutul următorului an calendaristic).

Da, te rugăm să-l soliciți trimițând un e-mail la help@eastmen.eu și îți va fi trimis tot prin e-mail înapoi.

Nu, când mergi la medic nu este nevoie să ai cardul de asigurare la tine. BSN-ul este suficient în Olanda. Cu toate acestea, dacă vrei totuși să primești un card de asigurare poți trimite solicitarea acestuia la help@eastmen.eu. Eastmen va cere companiei de asigurări să ne furnizeze cardul de asigurare.

Te rugăm să trimiți cererea la help@eastmen.eu menționând numele companiei tale de asigurări pe care o ai acasă. Eastmen se va ocupa de restul, iar formularul va fi trimis direct la casa ta de asigurări de sănătate din țara de origine.

Un formular A1 trebuie solicitat de la compania de asigurări sociale, SVB în olandeză. Pentru a-ți fi ușor, Eastmen o va solicita în numele tău. Tot ce trebuie să faci este să trimiți cererea la help@eastmen.eu.

Asigurarea de sănătate acoperă lucrurile de bază obligatorii în Olanda plus 8 ședințe de fizioterapie și costurile stomatologice de urgență până la maximum 200 de euro, o dată pe an. Mai multe detalii pot fi găsite în contractul asigurării de sănătate care ți se va trimite dacă decizi să te asiguri prin intermediul Eastmenului.

Acestă fișă nu este trimisă în mod automat deoarece este rar folosită în Olanda. Cu toate acestea, dacă ai nevoie de o copie a acesteia, poți trimite o cerere la help@eastmen.eu iar noi vom cere companiei de asigurări să ne furnizeze o copie.

Dacă nu te simți bine și nu vei merge la lucru, trebuie să suni compania pentru care lucrezi (șeful de echipă sau managerul) și departamentul nostru de coordonare, înainte de începerea zilei de lucru/turei. Când te simți mai bine și te întorci la muncă, trebuie iar să informezi compania pentru care lucrezi și departamentul nostru de coordonare.

Da, dacă vrei poți să-ți închiriezi o locuință privată fără intermediul Eastmenului. Va trebui să informezi departamentul nostru de coordonare, în scris, cu 4 săptămâni înainte de mutare. Te rugăm să trimiți un e-mail la help@eastmen.eu solicitând mutarea din casa Eastmen.

Da, la Eastmen dăm foarte mare importanță condițiilor de viață ale experților noștri. Acestea trebuie să fie la standardele cerute de certificatul nostru SNF și fiecare om trebuie să aibă o cameră proprie în care să se poată relaxa și să aibă intimitate.

Casele noastre sunt complet echipate și includ o conexiune Wi-Fi gratuită și o mașină de spălat. În bucătărie vei găsi tigăi, farfurii, pahare și tacâmuri, precum și un frigider, aragaz și un cuptor cu microunde. Din motive sanitare, va trebui să îți aduci propria pătură și lenjerie de pat. Te rugăm să contactezi coordonatorii noștri la help@eastmen.eu dacă lipsește ceva din casă.

Cazările noastre sunt la o distanță rezonabilă de locul de muncă. Politica noastră este de a plasa experții noștri cât mai aproape de locul lor de muncă, în funcție de posibilități. Cu toate acestea, Olanda este o țară mică, supraaglomerată și nu este întotdeauna posibil să găsim o cazare foarte aproape de locul tău de muncă. Majoritatea oamenilor, chiar și olandezii, călătoresc zilnic la locul de muncă 30-50 km doar dus. Străzile, autostrăzile și transportul public sunt foarte bune, ceea ce-ți face călătoria ușoară și confortabilă, indiferent de modul de transport ales.

Numărul de persoane care locuiesc într-o cazare depinde de cât de mare este casa/apartamentul și de câte dormitoare are. Majoritatea locuințelor au 3 sau 4 dormitoare.

Da, în cazul în care te muți într-o cazare privată, Eastmen îți va plăti o bonificație de 20 euro net pe zi lucrată, cu un maximum 5 zile pe săptămână.

Da, atunci când pleci în concediu, banii de vacanță acumulați în timpul perioadei în care ai lucrat sunt plătiți în proporție cu numărul zilelor de concediu și suma acumulată în perioada de lucru.

Ai dreptul la 25 de zile de concediu plătit pe an dacă lucrezi cu normă întreagă. Cu toate acestea, mai întâi trebuie să lucrezi și să acumulezi zile înainte de a-ți putea lua liber.

Când pleci în vacanta ai 2 variante, fie continui să-ți plătești camera și îți poți lăsa lucrurile personale acolo, fie îți iei toate lucrurile personale cu tine și lași camera goala și curata pentru ca altcineva să o poată folosi.

Acest lucru depinde de compania la care lucrezi. Înainte de a planifica și a rezerva o vacanță, trebuie să discuți cu supervizorul tău și să obții mai întâi aprobarea acestuia/acesteia. După aprobare trebuie să anunți departamentul nostru de coordonare că vei fii in concediu. Te rugăm să trimiți un e-mail la help@eastmen.eu cu numele tău și perioada de concediu, iar coordonatorii noștri o vor înregistra în baza noastră de date.

Da, dacă închiriezi o mașină Eastmen, vei primi un card de benzină pe care îl poți folosi gratuit. Dacă alegi să conduci propria mașină vei primi o indemnizație de kilometri până la serviciu și înapoi. Aceasta este fie plătită de client, fie de Eastmen, în funcție de care dintre cele 2 are o indemnizație mai favorabilă pentru tine. Regulile la client pot fi diferite în funcție de client. La Eastmen primești o alocație de kilometri de 0,19 euro cenți net pe kilometru peste 10 kilometri, dus, cu maximum 80 de kilometri dacă locuiești într-o cazare privată. Dacă locuiești într-o casă Eastmen, nu există maxim.

Da, după 8 săptămâni lucrate poți începe să economisești pentru pensie Stipp Basic și după 34 de săptămâni lucrate pentru Stipp Plus.

Da. Pentru a deschide un cont bancar, trebuie să faci o programare (online) la banca dorită. În funcție de cât de încărcat este programul lor, unele bănci îți vor deschide un cont bancar pe loc, chiar și fără programare. Poți merge la cea mai apropiată sucursală să întrebi dacă te pot încadra în programul lor. Poți găsi o listă cu cele mai populare bănci din Olanda aici. Majoritatea băncilor îți vor cere BSN-ul, un pașaport sau carte de identitate valabilă și o copie a contractului de închiriere a locuinței. Departamentul nostru de coordonare îți va furniza o copie a contractului de închiriere. Te rugăm să soliciți acest lucru la help@eastmen.eu.

Da, oricine poate închiria o mașină de la Eastmen în funcție de disponibilitate. Te rugăm să trimiți un e-mail la help@eastmen.eu pentru mai multe informații și disponibilitatea actuală a mașinilor.

Poți folosi mașina Eastmen pentru călătorii private, dar numai în Olanda. Nu ai voie să folosești mașina în scopuri private în afara Olandei.

Nu, BSN-ul este un număr unic care se obține pe viață. Prin urmare, nu poate fi șters, modificat sau reînnoit.

Un BSN (burgerservicenummer în olandeză) este un număr unic de înregistrare pentru toți cei care locuiesc sau lucrează în Olanda. Un BSN este necesar atunci când deschizi un cont bancar, soliciți o asigurare de sănătate, beneficii guvernamentale sau chiar atunci când vrei să-ți iei un abonament telefonic. Angajatorul tău are nevoie de el pentru a-ți putea plăti salariul. Fără el, nu poți fi plătit. După sosirea în Olanda, departamentul nostru de coordonare îți va aranja o programare la primărie și îți va trimite prin e-mail toate detaliile acesteia. Vei primi BSN-ul după ce ai mers la programare. Va trebui să iei cu tine un pașaport valabil sau o carte de identitate națională valabilă (dacă ești cetățean UE).

DigiD este o metodă de conectare securizată care îți permite să te identifici online atunci când ai de-a face cu instituții guvernamentale, asistență medicală, instituții de învățământ sau fonduri de pensii. Poți aplica pentru aceasta gratuit în aplicația DigiD sau vizitând site-ul lor. Vei avea nevoie de BSN pentru aplicație. După o cerere completată cu succes, vei primi o scrisoare acasă cu codul de activare, în termen de 3 zile lucrătoare.

Când ajungi pentru prima dată în Olanda, coordonatorii noștri te vor prelua de la aeroport sau de la stația de tren/autobuz. Te vor conduce la cazare sau la mașină, în cazul în care ai închiriat una de la Eastmen. Te rugăm să te asiguri că telefonul tău este încărcat și că îți funcționează internetul, astfel încât să poți utiliza Google Maps sau Waze pentru a naviga la cazare (nu este navigație în mașină).

Nu, atunci când pleci în vacanță trebuie să îți aranjezi singur transportul. Bineînțeles că îi poți cere unui coleg de casă să te aducă la aeroport/stația de autobuz sau poți folosi transportul public. Poți vedea cu ușurință cum să ajungi undeva cu transportul public și să îți planifici călătoria din timp utilizând acest site web sau aplicația lor mobilă. Poți cumpăra chiar și un bilet de pe site-ul web sau din aplicație (sau de la un automat de bilete care poate fi găsit în gările din toată Olanda). În majoritatea autobuzelor, poți cumpăra bilete și de la șoferul de autobuz. Asigură-te că ai bani schimbați, deoarece majoritatea șoferilor nu au mulți bani în autobuz și s-ar putea să nu îți poată da restul. De asemenea, poți comanda un OV-chipkaart aici. Costă 7,50 euro și este valabil 5 ani. Acest card îți permite să călătorești cu transportul public în toată țara. Trebuie doar să îl încarci cu suma dorită și să faci check-in și check-out când folosești transportul public. Poți citi mai multe informații despre check-in și check-out aici.

Când vii în Olanda, trebuie să iei cu tine următoarele documente:

  • un act de identitate valabil (aceasta poate fi cartea de identitate dacă ești cetățean al unei țări din Uniunea Europeană (UE) sau din Spațiul Economic European (SEE) sau un pașaport dacă nu ești cetățean al unei țări UE sau SEE. Cartea de identitate sau pașaportul trebuie să fie valabil încă cel puțin 2 luni după intrarea în Olanda
  • un cont bancar valabil pe numele tău, unde poți primi salariul în euro
  • dovada BSN-ului dacă ai deja unul. Acesta dovadă este un document care să aibă numele tău și BSN-ul pe el, spre exemplu dovada BSN-ului pe care ai primit-o de la primărie, un fluturaș de salariu vechi, un document de la organul fiscal (belastingdienst în olandeză) sau o declarație anuală de la angajatorul anterior din Olanda (jaaropgave în olandeză).

A fi mulțumit la locul de muncă este ceva foarte important atât pentru Eastmen, cât și pentru clienții noștri. Înainte de a lua în considerare schimbarea locului de muncă, poate fi util să vorbești cu recrutorul tău despre motivele pentru care vrei să schimbi locul de muncă. Anumite lucruri pot fi rezolvate astfel încât să poți merge din nou cu plăcere la lucru. Dacă acest lucru însă nu este posibil și ești încă nemulțumit, recrutorul îți poate oferi mai multe informații cu privire la locurile de muncă disponibile și posibilitatea de a schimba locul de muncă.

Da, este posibil. Trebuie să anunți coordonatorii într-un e-mail scris la help@eastmen.eu și să le trimiți o fotografie a noului tău cont bancar cu codul IBAN și numele tău pe el. Dacă trimiți e-mailul înainte de marți, următorul tău salariu va fi trimis în noul tău cont bancar.

Contractul va fi trimis digital după ce ai finalizat procesul de onboarding, semnarea acestuia fiind ultimul pas. În mod normal, acest lucru se întâmplă înainte de a ajunge în Olanda, dar pot apărea și excepții în funcție de situația fiecăruia.

Nu, conform contractului pentru faza 1 și 2 contractul poate fi încetat de către ambele părți fără vreun document care să confirme acest lucru. Îți putem furniza o Adeverință de Angajat ca dovadă a perioadei lucrate pentru Eastmen. Te rugăm să soliciți această adeverință.

Din păcate, nici nu putem nici nu avem voie să te plătim în avans. Înainte de a veni în Olanda trebuie să ai bani suficienți pentru a-ți putea plăti cheltuielile de trai până la primirea primul salariu.

Fluturașul de salariu pe care îl primești de la noi este în olandeză. Acest lucru este cerut de legea olandeză. Am tradus însă fluturașul de salariu în engleză, română și maghiară. Îi poți cere recrutorului să-ți trimită prin e-mail o copie a acesteia.

Nu, conform legislației olandeze este ilegal să îți transferăm salariul în contul altcuiva.

După ce ai lucrat mai mult de 3 luni, poți discuta cu departamentul nostru de coordonare despre o posibilă mărire a salariului. Te rugăm să trimiți un e-mail la help@eastmen.eu cu cererea ta. O mărire de salariu poate fi solicitată doar în decembrie sau în iunie.

Salariile se plătesc săptămânal în zilele de joi, pentru săptămâna anterioară. Deci, de exemplu, în săptămâna 2 vei primi salariul pentru săptămâna 1. De obicei este nevoie de o zi lucrătoare pentru ca plățile să fie procesate, așa că a doua zi ar trebui să ai banii în contul tău bancar. În funcție de banca pe care o utilizezi și de serviciile oferite de aceasta, procesarea tranzacției poate dura mai mult. Dacă ceva nu este în regulă în ceea ce privește plata, te rugăm să dai clic pe butonul „answer not found” pentru a deschide un chat cu noi. Dacă ai o întrebare cu privire la cât timp durează procesarea transferului te rugăm să-ți contactezi banca.

Salariile se plătesc săptămânal în zilele de joi, pentru săptămâna anterioară. Deci, de exemplu, în săptămâna 2 vei primi salariul pentru săptămâna 1. De obicei este nevoie de o zi lucrătoare pentru ca plățile să fie procesate, așa că a doua zi ar trebui să ai banii în contul tău bancar. În funcție de banca pe care o utilizezi și de serviciile oferite de aceasta, procesarea tranzacției poate dura mai mult. Dacă ceva nu este în regulă în ceea ce privește plata, te rugăm să dai clic pe butonul „answer not found” pentru a deschide un chat cu noi. Dacă ai o întrebare cu privire la cât timp durează procesarea transferului te rugăm să-ți contactezi banca.

Answer not found?

PRIVACYBELEID

ALGEMENE VOORWAARDEN

088 144 4444

INFO@EASTMEN.NL

AANMELDEN VOOR DE NIEWSBRIEF

© 2022 Eastmen Human Resource B.V

Reactorweg 47

3542 AD Utrecht

Nederland